Over de Hackathon

Tijdens de DDMA AI Hackathon brengen we business en data science dichter bij elkaar, door hen in twee dagen samen een innovatief en intelligent concept te laten ontwikkelen. Zo ontdekken zij samen hoe de kansen van AI kunnen bijdragen aan marketing- en serviceprocessen van een organisatie. De Hackathon is dus hét moment voor beide partijen om elkaars taal en belangen te leren kennen. Kennis die ook na de Hackathon van groot voordeel kan zijn!

Wil je meer informatie? Laat dan hieronder je e-mailadres achter.

Meer informatie

Goed om te weten

  • Het doel van de DDMA en onze Commissie AI is de bytes en de business binnen organisaties bij elkaar te brengen. Dit vergroot de kans dat de toegevoegde waarde van AI vroegtijdig wordt gezien en succesvol wordt toegepast op marketing en services. 
  • Daarom is ook gekozen voor het format van een Hackathon en een mix van engineers/data scientist & marketeers/product owners in elk team (dat bestaat uit min. 3 en max. 5 mensen).
  • What’s in it for you? Je krijgt een geïnspireerd team terug op 1 februari met hopelijk een nauwere samenwerking tussen de twee afdelingen. Ook biedt de Hackathon de kans om een bestaand organisatievraagstuk in twee dagen te lijf te gaan. En natuurlijk maakt je team kans op tickets voor een mooie, AI-gerelateerde conferentie (welke, dat wordt later onthuld!)
  • Deelname aan de Hackathon is gratis. Mits het team ook daadwerkelijk op komt dagen! Voor een no-show of korte termijn afzegging rekenen we een fee.

Bekijk hier alle spelregels.

Werken aan je eigen vraagstuk

Uiteraard willen we dat elk deelnemend bedrijf zo veel mogelijk uit de Hackathon haalt. Elk team kan daarom tijdens de Hackathon werken aan een eigen vraagstuk met eigen bedrijfsdata. Mocht er behoefte zijn aan open data als aanvulling op de eigen datasets, dan kunnen wij daar vanuit de organisatie voor zorgen. Let wel, het idee moet tijdens de Hackathon worden gepitcht bij de jury dus kan niet binnenskamers blijven. Wil je liever juist niet aan een eigen organisatievraagstuk werken, dan horen we het graag. We zorgen dan voor een uitdagende case.

Meedoen?

Ben je enthousiast en wil je namens jouw organisatie een team aanmelden? Geweldig! We vragen je dan om direct alle namen en e-mailadressen van de teamleden (min. 3, max. 5) aan ons door te geven. Het is later nog wel mogelijk teamleden te switchen. Aanmelden kan hier.

Over DDMA

DDMA is de branchevereniging voor data en marketing en heeft als doel om de branche naar een hoger niveau te brengen. De ruim 300 leden van DDMA brengen en delen kennis over de inzet van data en technieken om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. DDMA organiseert met en voor haar leden onder meer onderzoeksprogramma’s en netwerk- en kennisbijeenkomsten. Het team van juristen adviseert de leden en de branche over de ontwikkelingen in de wetgeving. Ook geeft DDMA de branche een stem richting de stakeholders in Den Haag en Brussel met betrekking tot de ontwikkeling van een duurzame data-economie.

DDMA 

WG Plein 185
1054 SC Amsterdam

info@ddma.nl
020 - 4528 413
www.ddma.nl