Spelregels

Tijdens de DDMA AI Hackathon worden business en data science dichter bij elkaar gebracht. Samen ontdekken deze twee bloedgroepen hoe de kansen van AI ingezet kunnen worden op het gebied van marketing en serviceprocessen van een organisatie. Op 30 en 31 januari krijgen beide partijen dé kans om elkaars taal en belangen te leren kennen. Kennis die ook na de DDMA AI Hackathon van groot voordeel kan zijn!  

Onderstaand vind je de DDMA AI Hackathon-spelregels die iedereen een gelijke kans geven tot succes!

  1. We starten allemaal tegelijk na de kick-off op 30 januari. Vooraf kun je werken aan het concept van je idee maar de uitwerking wacht tot de start van de Hackathon! 
  2. Jullie idee is en blijft jullie idee. Jullie blijven dus volledig intellectueel eigenaar van alles wat wordt gebouwd tijdens de DDMA AI Hackathon. 
  3. Je bent vrij om je eigen tools (dan wel open source tools)  te gebruiken om je idee tot leven te brengen.
  4. Je team bestaat uit minstens één businesspersoon (zoals een marketeer) en één data scientist. Jullie dienen elkaar immers te leren kennen! Zorg ervoor dat de meerderheid van je team bestaat uit mensen uit jouw eigen organisatie. In overleg kan een externe consultant die al betrokken is bij je organisatie plaatsnemen in het team. Je team bestaat uit minimaal 3 mensen en maximaal 5 mensen.
  5. Bij de inschrijving ontvangen we graag meteen de namen van e-mailadressen van alle teamleden. Dit doen we om te voorkomen dat er geen team beschikbaar is als het event dichter bij komt. We willen graag dat er in grote lijnen een team staat bij inschrijving. Het is later altijd nog mogelijk om teamleden te wisselen.
  6. Inschrijven is gratis, maar niet vrijblijvend. Als je jouw team eenmaal hebt ingeschreven, verwachten we je ook te zien op 30 en 31 januari. Trek je je team terug of kom je niet opdagen, dan vragen we je 200 euro te schenken aan een goed doel naar keuze. Teamleden wisselen zodat je alsnog mee kan doen, kan natuurlijk wel kosteloos (zie punt 5 ).
  7. Het doel van de hackathon is om iets te maken. Zorg dus dat je aan het einde van dag twee een demo kan laten zien van je eerste prototype of uitkomsten in welke vorm dan ook (screenshots of visualisaties uit de tools bijvoorbeeld). Alleen een Powerpoint-verhaal over je geplande idee is dus niet genoeg! De jury zal daar kritisch naar kijken. Bij twijfel kan je tijdens de hackathon het beste advies vragen aan de organisatie of de afvaardiging van de jury. De presentatie is in principe voor alle aanwezigen van de Hackathon. 
  8. Er kunnen foto’s en video’s van je gemaakt worden voor marketingdoeleinden. Zet dus geen bedrijfsgeheimen in de presentatie. Hoor je bij de drie genomineerden? Dan zorgen we dat je na afloop wordt meegenomen in de communicatie over de Hackathon. 
  9. Na dag twee maakt de jury de top 3 en de winnaar bekend - de criteria vind je hieronder.
  10. Het winnende team ontvangt vier tickets voor een mooie, AI-gerelateerde conferentie.
  11. Maar de belangrijkste spelregel is natuurlijk: maak plezier! Maak gave dingen en blaas de jury van hun sokken!